Agenda

Klik hier voor alle activiteiten.

OVERZICHT MINDFULNESS ACTIVITEITEN vanaf april 2020 (meer info via ‘klik hier voor alle activiteiten’ hierboven):

UPDATE 1 APRIL 2020: IN VERBAND MET HET CORONA VIRUS EN DE VERLENGDE MAATREGELEN TOT EN MET 28 APRIL IS BESLOTEN DAT ER VOORALSNOG ENKEL ONLINE ZAL WORDEN GEWERKT. INDIVIDUELE COACHING ZAL OOK ONLINE MOGELIJK BLIJVEN. 

ONLINE MEDITEREN, TOCH EENS PROBEREN?
Ik heb dit in 2018 via Facebook een tijdje gedaan en dat werkte best goed, maar dan moet je op Facebook gaan en dat wil ik dit keer niet doen. We ontmoeten nu via ZOOM, een gebruiksvriendelijk online platform, op je laptop, pc of telefoon. Het kán zijn dat je op pc of laptop eerst een klein softwareprogramma moet installeren voordat je aan de bijeenkomst kunt deelnemen. Dus probeer even uit wat er gebeurt als je op de link klikt. Er kan je niks gebeuren, want zolang ik de bijeenkomst niet heb geopend kun je er toch nog niet in. Je komt dus niet per ongeluk ergens anders uit.
Op de smartphone en de Ipad werkt het via de Zoom app en heb je alleen het ID nodig om binnen te komen.

Bewust een moment nemen om stil te staan, én jezelf daarin ondersteunen, geruststellen, troosten. Ik begeleid dit met meditaties en ondersteunende oefeningen, en er is ruimte om ervaringen te bespreken.
Ik ga dit 2x per week een half uur gratis en live aanbieden tot en met 27 april.  Dit is do 19 maart gestart en er zijn een aantal opnamen terug te luisteren.
DATA
Op maandagen (6, 13, 20 27 april) 10-10.30u klik hier
Op donderdagen (2. 9, 16, 23 april) van 16-16.30u klik hier

Je kunt ook alleen het nummer intikken als je de app gebruikt op je telefoon of Ipad. Voor maandagen is dat 268646452 ; voor donderdagen 147872699.

De 8 online 20-minuten meditatiemomenten van juli 2018  via facebook live zijn terug te kijken en luisteren op evenementnaam ‘Stokje achter de deur’ van mijn bedrijfspagina (https://www.facebook.com/MindfulnessRianneSchoenmakers/)

Terugkomavond/oefenmoment ONLINE di 7 april 19.30-21u:
Op zo’n avond herhalen we mindfulness en zelfcompassie-oefeningen en is er verdieping door kennismaking met nieuwe elementen. Hiervoor volstaat als je enige meditatie- of mindfulness-ervaring hebt, ook al is deze elders gevolgd. Het voordeel van online werken is dat het niet zoveel uitmaakt waar je vandaan komt.

Introductie workshop Mindful Zelfcompassie di 21 april 19.00-20.30u
Ben je nieuwsgierig naar de training, maar twijfel je of het iets voor je is? Hierin maak je kennis met de uitgangspunten en we oefenen ook. Het is ervaringsgericht en geeft je meteen een goed beeld.

Mindful Zelfcompassie training (MSC) ONLINE:
Op maandagavond van 19-21.30u., behalve het stiltedagdeel, waarmee we afsluiten op vrijdagochtend van 9.30-12.00u.
Data: 4, 11, 18 & 25 mei, 8, 15, 22 & 29 juni, (vrijdagochtend) 3 juli.

Mindfulness basistraining (MBSR/MBCT)
ETZ Tilburg  (in company) 14, 19, 28 mei, 4, 11, 18 en 25 juni, 2 juli 2020

Stiltedag Schweiberg
Zaterdag 30 mei 2020 (valt in het pinksterweekend) van 10-16u

Deze dag wordt in de ochtend gevuld met geleide meditaties, dan een lekkere vegetarische lunch en wandelen in de middag.

Heuvellandretraite Zuid-Limburg: di 23 & woe 24 juni
Een 2-daagse retraite, in de traditie van een stadsretraite. In de prachtige vakwerkboerderij van Rianne in Schweiberg. Twee dagen, die bedoeld zijn voor wie behoefte heeft aan ruimte (maken) voor zichzelf, op een zachte manier. Niet duwen en trekken, maar liefdevol verkennen. Dit doen we door de stilte in onszelf op te zoeken. Dit betekent niet dat het de hele dag stil moet zijn, maar dat we zorgvuldig zijn met woorden. Als je in de buurt woont kun je thuis slapen of in een van de omliggende comfortabele b&b’s / hotelletjes / appartementen overnachten.

Kindfulness verkorte versie van 6x: Arts met Aandacht
Voor artsen en arts-assistenten van het ETZ Tilburg; op donderdagen van 18.15-20u. Data: 23 & 30 januari, 6, 13 & 20 februari, 5 maart 2020.
Een volgende wordt gepland najaar 2020, data volgen.
Deze is bestemd voor artsen en arts-assistenten en vormt een training van 6 bijeenkomsten van 1,5 (max. 1,75 uur). Hierin worden de werkzame principes van mindfulness en zelfcompassie gebruikt. Deze training is voor de persoon achter de arts. Hierin train je je aandacht en krijg je handvatten om burnout en caregivers’ fatigue voor te zijn.

Kindfulness 
Deze is bestemd voor hulpverleners in brede zin (als je werkzaam bent in de zorg of onderwijs of als je mantelzorger of ouder bent) en bestaat uit 8 lessen van 2,5u. Deze training kan in groepsverband of individueel worden gevolgd. Hiervoor plannen we samen. De training combineert de werkzame principes van mindfulness en zelfcompassie. Hierin train je je aandacht en ontwikkel je meer vriendelijkheid, compassie voor jezelf en voorkom je burnout en caregivers’ fatigue.