Agenda

Klik hier voor alle activiteiten.

OVERZICHT MINDFULNESS ACTIVITEITEN vanaf juli 2020 (meer info via ‘klik hier voor alle activiteiten’ hierboven) (site wordt momenteel bijgewerkt):

VANAF JUNI KAN WEER LIVE WORDEN GEWERKT EN GROEPSTRAININGEN STARTEN WEER OP VANAF AUGUSTUS. LOSSE WORKSHOPS VANAF JULI.  INDIVIDUELE COACHING KAN ZOWEL LIVE ALS ONLINE. ONLINE WERKEN ZAL IK OOK NA DE ZOMERVAKANTIE BLIJVEN AANBIEDEN, OMDAT GEBLEKEN IS DAT OOK DAT VOORDELEN HEEFT.

ONLINE MEDITEREN, TOCH EENS PROBEREN?
Van 19 maart tot en met 29 juni heb ik 2 x per week gratis halfuur sessies gegeven. Deze zijn hier
terug te luisteren.

Ik heb dit in 2018 via Facebook een tijdje gedaan. De 8 online 20-minuten meditatiemomenten van juli 2018  via facebook live zijn terug te kijken en luisteren op evenementnaam ‘Stokje achter de deur’ van mijn bedrijfspagina (https://www.facebook.com/MindfulnessRianneSchoenmakers/)

Stiltedag Heuvelland (andere locatie nabij met een grote ruimte, meer info volgt) van 10-16u
Donderdag 2 juli, vrijdag 31 juli
Deze dag wordt in de ochtend gevuld met geleide meditaties, je brengt je eigen lunch mee, en we wandelen in de middag.

Mindfulness basistraining (MBSR/MBCT) ONLINE vanaf 3 augustus
Maandagochtend 9-11 uur op 3, 10, 17, 24 & 31 augustus, 7, 14 & 21 september.

Terugkomavond/oefenmoment word vervangen door de Jaartraining Mindfulness & Zelfcompassie. Deze wordt zowel live als online aangeboden op de maandagavonden van 18.45-21.45u, 10 x per jaar. 
De terugkomavonden heb ik sinds 2013 maandelijks aangeboden. Ze stonden steeds los van elkaar, en de groepssamenstelling was wisselend. Dat betekende dat er niks kon worden opgebouwd. Het waren fijne avonden met veel ontspanning, maar het bevredigde me niet meer, en de aantallen liepen ook terug. Het is fijner als je kunt merken dat je beoefening zich verdiept en je in je dagelijks bestaan iets oplevert. Ik kreeg vaak de opmerking dat het lastig was om het zelf vol te houden en dat men de ondersteuning van een groep miste.
Vandaar deze opzet waarin we elke 4-weken een les van de mindful zelfcompassie training herhalen én waarin tijd is om ook daarin de verdieping te zoeken, door thema’s uitgebreider te behandelen, zoals weerstand & acceptatie, boosheid & vergeving, kernwaarden. Ook zullen nieuwe meditaties en reflectieoefeningen langskomen. Dan heb je daartussenin een aantal weken om dingen te laten bezinken en eventueel door te oefenen.
Bij voldoende belangstelling start dit live in Zuid-Limburg vanaf 24 augustus, online vanaf 31 augustus.

Mindful Zelfcompassie training (MSC) Zuid-Limburg (Wahlwiller):
Op vrijdagochtend van 9.30-12.30u., behalve het stiltedagdeel, waarmee we afsluiten op zondagmiddag van 13.30-17.00u.
Data: 7, 14, 21 & 28 augustus, 4, 6 (stiltedagdeel), 11, 18 & 25 september.

Heuvellandretraite Zuid-Limburg: di 23 & woe 24 juni
Een 2-daagse retraite, in de traditie van een stadsretraite. In de prachtige vakwerkboerderij van Rianne in Schweiberg. Twee dagen, die bedoeld zijn voor wie behoefte heeft aan ruimte (maken) voor zichzelf, op een zachte manier. Niet duwen en trekken, maar liefdevol verkennen. Dit doen we door de stilte in onszelf op te zoeken. Dit betekent niet dat het de hele dag stil moet zijn, maar dat we zorgvuldig zijn met woorden. Als je in de buurt woont kun je thuis slapen of in een van de omliggende comfortabele b&b’s / hotelletjes / appartementen overnachten.

Kindfulness verkorte versie van 6x: Arts met Aandacht
Voor artsen en arts-assistenten van het ETZ Tilburg; op donderdagen van 18.15-20u. Data: 23 & 30 januari, 6, 13 & 20 februari, 5 maart 2020.
Een volgende wordt gepland najaar 2020 / voorjaar 2021, data volgen.
Deze is bestemd voor artsen en arts-assistenten en vormt een training van 6 bijeenkomsten van 1,5 (max. 1,75 uur). Hierin worden de werkzame principes van mindfulness en zelfcompassie gebruikt. Deze training is voor de persoon achter de arts. Hierin train je je aandacht en krijg je handvatten om burnout en caregivers’ fatigue voor te zijn.

Kindfulness 
Deze is bestemd voor hulpverleners in brede zin (als je werkzaam bent in de zorg of onderwijs of als je mantelzorger of ouder bent) en bestaat uit 8 lessen van 2,5u. Deze training kan in groepsverband of individueel worden gevolgd. Hiervoor plannen we samen. De training combineert de werkzame principes van mindfulness en zelfcompassie. Hierin train je je aandacht en ontwikkel je meer vriendelijkheid, compassie voor jezelf en voorkom je burnout en caregivers’ fatigue.